De Wageningse tak van Clan Mackay reist naar China en Singapore

Vrienden en Varanen

Alweer een week geleden dat de laatste blog verscheen? Shame on me! Nou ja, als je laptoploos in Singapore zit en niet zo fit bent, kan dat gebeuren.

Gelukkig kwamen we op 18 juni ’s middags alsnog aan in Singapore. We werden hartelijk ontvangen door de Stellingwerffen. Zij verblijven, om vergelijkbare reden als wij in China zitten, tijdelijk in Singapore. De kinderen waren erg blij elkaar weer te zien en hun ouders uiteraard ook. We zijn direct op pad gegaan om Singapore te ontdekken. Reindert bleek een prima gids te zijn. We hebben veel gewandeld en veel gezien. Altijd leuk om een nieuw land te verkennen.

De volgende dag was het tijd voor een relaxdag (voor Reindert, mij en de kinderen welteverstaan, Heidy en Kasper moesten aan het werk): zwemmen, winkelen en eten (chocola!). Abel en Thirza vonden het heerlijk om met hun vrienden te spelen en te zwemmen. Reindert en ik hebben kunnen bijpraten en onze ervaringen als species aparte in het buitenland uitgewisseld. Ook was het leuk om te zien waar de Stellingwerfen nu tijdelijk verblijven en hoe de campus eruit ziet.

De dag erop was het weekend dus konden Heidy en Kasper ook mee. We zijn naar Sungei Buloh Wetland Reserve geweest. Mangrove en wilde dieren. Zo zouden er onder andere modderschapers, boomkreeften, pythons, varanen en krokodillen voorkomen. Nog niet koud het park binnen of we zagen in de verte al de eerste varaan! Maar wat wil, ook de modderschapers, boomkreeften en de krokodil (1,5 meter naast ons) hebben we gezien! Mooie ervaring. Helaas werd ik die dag wel wat ziek en heb ik die nacht liggen ijlen van de koorts.

Lang leve de paracetamol, zijn we de dag erop naar de botanische tuin geweest. Ondanks de gammele toestand waarin ik me bevond heb ik toch genoten van de prachtige natuur en het goede gezelschap.

Die avond was het vroeg naar bed om om 4.00 u. ’s nachts weer op te staan om het vliegtuig terug naar China te pakken. We hadden wederom officieel twee uur op Guangzhou: ditmaal wel onze overstap gehaald. Onze vlucht naar Beijing was, zoals bijna al onze vluchten in China, vertraagd

Wink
.

Astrid

Reacties

Reacties

Francisca

Chinese griep te pakken? Sterkte!
Mooie foto's en leuk verhaal!

Feikje

Wat reizen jullie veel zeg, wat vermoeiend. Ik begrijp dat je lichaam dan een keer protesteert. Hoop dat je weer opgeknapt ben.

opa en oma

Hoi , wat een prachtige foto's weer.
Abel helemaal happy dat hij Ruben weer heeft gezien.
Hopelijk ben jij weer opgeknapt.
Spanningen van de heenreis?
Hoe voelt het voor jullie weer terug in Beijing?
Voor mijn gevoel zijn jullie weer thuis ( nou ja ik hoop niet voor altijd). Veel plezier nog in Beijing.
Kusjes en heel veel liefs Opa en oma Krikke.

Ruben

Ja, we hebben weer veel beleefd!

Astrid

Zware verkoudheid te pakken. De korte nachten en temperatuurswisselingen zullen niet meegeholpen hebben. Enfin, deze week een rustige week. Lekker thuis bijkomen. De klachten worden al minder.

Nicole

Fijn dat je je weer beter voelt. Mooie foto's, leuk verhaal!

Maria

Prachtige foto's en hopelijk ben je inmiddels weer hersteld

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!