De Wageningse tak van Clan Mackay reist naar China en Singapore

Shanghai & Wuxi

Afgelopen dinsdag vlogen we naar Shanghai. Na een niet vertraagde vlucht (de eerste binnen China) kwamen we rond 16.00 u. ’s middags aan. We vlogen bewust op Shanghai Pudong, de internationale luchthaven, i.p.v. Shanghai Hongqiao, de nationale luchthaven, om zo met de magneetzweeftrein naar het centrum te kunnen gaan!

Leuk en snel gecombineerd in één. De magneetzweeftrein, Maglev, kan 400 km/u ‘rijden’. Normaalgesproken is hij echter begrensd. In 10 minuten zoefden we naar Shanghai. Snel onze spullen naar het hotel gebracht en op naar ‘The Bund’: de waterkant met prachtig verlichte wolkenkrabbers. Het bleek dat de ‘skywalk’ op de 100e verdieping van het Shanghai World Financial Center en het bijbehorende observatiedek nog open was.

En enkele minuten later liepen we op ’s werelds hoogste ‘skywalk’. Als je door de gedeeltelijk transparante vloer recht onder je keek, keek je drie verdiepingen naar beneden; als je aan de rand ging staan, keek je 100 verdiepingen naar beneden en als je voor je keek, had je een adembenemend uitzicht op Shanghai.

Aangezien Kasper de dag erop een werkbezoek had, gingen Abel, Thirza en ik de hort op: naar het Shanghai Science and Technology Museum. Daar hebben we ons prima vermaakt met dierententoonstellingen, robots die Rubiks kubussen binnen no time kunnen oplossen, robots die portrettekeningen van je kunnen maken en achtbaanritten door een maagdarmkanaal.

De dag erop gingen we met de hogesnelheidstrein naar Wuxi.

Wat een verschil met Shanghai en Beijing: een grote stad, maar een oase van rust. Geen drukte op de weg, geen getoeter, geen stampvolle metro’s én veel water en groen. Ook het werktempo is een stuk relaxter en dat maakt dat er veel tijd is voor sightseeing

Cool
. Parken, meren, tempels, musea, Wuxi’s culinaire hoogstandjes alles wordt ons op een presenteerblaadje aangereikt.

En morgen? Morgen gaan we de stad uit, de bergen in op naar een 88 meter grote Boeddha. Wij vermaken ons wel hier in China!

Francisca

Klinkt super allemaal, trein (2x), museum, uitzicht en groene stad!

Oda

Tjonge, jonge, wat een supervisie maken jullie ervan.
Geweldig!

Oda

Supervisie = super reis

Nicole

Brr, niks voor mij die richel. De musea lijken me wel wat. Have fun!

Opa en oma

Schitterend wat jullie allemaal zien, beleven.
En ik denk dat tante Vera jaloers is op de aardbei, die op de foto staat.
En het lijkt mij zo mooi om het van de 100ste verdieping alles te bekijken. En jeetje wat rijd die trein hard.
Maak maar veel foto's zodat wij het ook een klein beetje mee kunnen maken jullie fantastisch ervaringen.
liefs en veel kusjes opa en oma.

Ruben

Tjonge, je hebt geen woord te veel gezegt! Hoor!

Marjon

Het klinkt allemaal weer super!

Sandra

Wat veel gezien en gedaan al, op de enge hoogtes na vind ik het prachtig!

Jolene

Schitterend, ook wel eens lekker om weg te zijn uit al die drukte.